ورود دادستان کرج به تخلفات اعضای شورای شهر کرج


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 139
بازدید دیروز : 224
بازدید هفته : 697
بازدید ماه : 697
بازدید کل : 14831
تعداد مطالب : 61
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


ورود دادستان کرج به تخلفات اعضای شورای شهر کرج

 

دادستان کرج با بیان اینکه در قانون دادستانی وظیفه‌ ای برای تخریب ساخت و ساز ندارد و جلوگیری از این روند مستقیما بر عهده شهرداران است؛ اظهار داشت: متاسفانه درخصوص جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در کرج وضعیت نابسامان است و شهرداری و شورا به‌ عنوان ناظر در این مورد کوتاهی‌ های بسیاری داشته‌ اند.

به گزارش400 ، چندی پیش گزارشی با تیتر شهرداری از پای‌ بست ویران است با موضوع اینکه شهرداری کرج با وام‌ های چندصد میلیاردی و شهر فروشی اداره می‌شود در روزنامه قانون منتشر شد. این گزارش با واکنش‌های بسیاری از سوی مجموعه شهرداری، شورای شهر و دادستان کرج مواجه شد. تکیه شهرداری‌ ها بر درآمدهای حاصله از جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰ به‌جای تقویت مشارکت بخش‌خصوصی در راستای ایجاد درآمد‌های پایدار و خدشه‌ دار شدن سیمای شهری و عدم توازن ساخت و ساز در اماکن، عدم اجرای طرح جامع شهر با آن‌همه صرف هزینه و زمانی که برای مشاوران و مردم از دست رفت (تصویب طرح جامع کرج پس از ۲۰ سال با هزاران نقص صورت پذیرفت) و از همه مهم‌تر حضور صاحبان زر و زور در پس ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز و مشکلات بسیار زیاد دیگر که به‌نظر می‌رسد علاوه‌بر وظیفه دادستان‌ها در نظارت برحسن انجام کار اداره‌ها و ارگان‌ها، مدعی‌ العموم هم وارد گود شود.

دادستان کرج: کوتاهی شهرداری و شورا در ساخت و ساز غیرمجاز

دادستان کرج در پاسخ به این گزارش در گفت‌وگو با «قانون» می‌گوید: در قانون دادستانی وظیفه‌ ای برای تخریب ساخت و ساز ندارد و جلوگیری از این روند در داخل شهرها مستقیما بر عهده شهرداران است. رضا شاه کرمی ادامه می‌دهد: متاسفانه درخصوص جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در کرج وضعیت نابسامان است و شهرداری و شورا به‌ عنوان ناظر در این مورد کوتاهی‌ های بسیاری داشته‌ اند. او می‌افزاید: یکی دیگر از وظایف دادستانی نظارت برحسن انجام قوانین توسط اداره‌ ها و ارگان‌ها است ،دادستانی کرج نیز با تبعیت از این قانون به‌صورت مستقل موارد بسیاری از تخلفات کلان ساخت و ساز در کرج را شناسایی کرده و باتوجه به پراهمیت بودن موضوع طی حکمی‌به یکی از معاونت‌های متخصص در امور شهری برای برخورد با متخلفان این عرصه وارد عمل شده است. شاه کرمی‌می‌گوید: حتی در برخی از موارد بنده شخصا به‌ موضوع پرونده رسیدگی و حتی بازدید کردم، ازجمله ساختمانی که در فلکه اول گوهردشت بنا شده بود، شخصا ورود پیدا کرده و دستور تخریب بخشی از ساختمان و پلمب آن را به‌دلیل تخلفات صادر کرده‌ ام.

ورود دادستان کرج به تخلفات اعضای شورای شهر کرج

دادستان کرج با اشاره به این مهم که قانون برای همه یکسان است و دادستانی در برخورد برای هیچ فردی امتیاز ویژه‌ای قائل نیست، یادآور می‌شود: به‌ عنوان نمونه تخلفاتی از سوی یکی از اعضای شورای شهر در ساخت غرفه گزارش شد که بلافاصله از سوی دادستانی پیگیری و جلوی تخلف گرفته شد. همچنین گزارش‌های دیگری در خصوص تخلفات یکی دیگر از نزدیکان عضو شورای شهر واصل شد که بدون فوت وقت بنای غیرمجاز ساخته شده نیز تخریب شد.

تخلفاتی که توسط کارمندان شهرداری گزارش نشده

او می‌گوید: متاسفانه برخی از افراد صاحب نفوذ در شورا و شهرداری کرج رخنه کرده‌اند و هر روز شاهد تخلفات بسیاری از سوی این افراد هستیم که البته دادستانی در حال شناسایی این افراد جهت برخورد با آنهاست. شاه‌ کرمی به‌ نمونه دیگری از نحوه رسیدگی به تخلفات در شهرداری کرج اشاره می‌کند و می گوید: به‌دلیل تخلفات بسیار در منطقه ۱۰ شهرداری کرج، سازمان بازرسی در منطقه مستقر شده و در حال بررسی پرونده‌هایی است که برخی از این تخلفات توسط عده‌ای از کارکنان گزارش نشده است. او درباره مطلب دیگری که در روزنامه قانون تحت عنوان چرا نرم افزار کمیسیون ماده ۱۰۰ در کرج به‌روز رسانی نشده است، عنوان می‌کند: ما نیز پیگیر این موضوع بوده‌ایم، سال گذشته شهرداری اقدام به خرید نرم افزار کرده که به‌گفته آنها باید بومی‌ سازی شود.

برخورد دادستان با قاضی کمیسیون ماده ۱۰۰

دادستان همچنین از برخورد خود با قاضی یک کمیسیون ماده ۱۰۰ در کرج خبر داد و تصریح کرد: در یکی از کمیسیون‌های ماده ۱۰۰، در حدود یک میلیارد و سیصد تومان به پرونده‌ای تخفیف داده شده بود که پس از اطلاع با قاضی برخورد کردیم و به اعضا تذکر دادیم. او عنوان می‌کند: تخلفات متعددی توسط شهرداری کرج صورت پذیرفته است که متاسفانه در بسیاری از موارد شهرداری حتی اعلام تخلف نکرده است. تاکنون تخلفات بسیاری از سوی شهرداری کرج ثبت شده و در موارد متعددی با مدیر مناطق و کارشناسان برخورد و نیز منجر به زندانی شدن تعدادی از پلیس‌های ساختمانی نیز شده است. دادستان کرج می‌گوید: عمده ضعف شهرداری کرج درخصوص ساخت و سازهای غیرمجاز از عملکرد ضعیف پلیس‌های ساختمانی و از آن مهم‌تر کوتاهی و عدم نظارت شهرداری بر فعالیت آنهاست.

اینجا واقعا چه خبر است؟

باتوجه به گزارش دادستان کرج به‌نظر می‌رسد وضعیت آشفته‌ای گریبانگیر شهر کرج به‌دلیل کوتاهی‌های شهرداری شده است اما از آن مهم‌تر عدم برخورد صریح و شفاف اعضای شورای شهر کرج به‌عنوان نمایندگان مردم در انجمن شهر است. به‌راستی در پس این سکوت و حمایت چیست که نماینده ولی فقیه استان البرز از پشت تریبون رسمی‌نماز جمعه به اعضای شورای کرج و شهردار تخلفات را گوشزد می‌کند و به اعضای شورای شهر کرج می‌گوید: اگر جرات طرح سوال از شهردار کرج را ندارید، بگویید تا بنده از پشت تریبون نماز جمعه از شهردار سوال کنم.




:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : محق
ت : دو شنبه 22 تير 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-CommentAvator->
<-CommentAuthor-> در تاریخ : <-CommentDate-> - - گفته است :
<-CommentContent->

<-CommentPage->

(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');